Alweer 7 weken in de states :) - Reisverslag uit Potomac, Verenigde Staten van Carina Koelmans - WaarBenJij.nu Alweer 7 weken in de states :) - Reisverslag uit Potomac, Verenigde Staten van Carina Koelmans - WaarBenJij.nu

Alweer 7 weken in de states :)

Blijf op de hoogte en volg Carina

17 Februari 2014 | Verenigde Staten, Potomac

Hoihoi, hier weer een berichtje vanuit het koude Amerika.

Winter hier is echt verschrikkelijk laaaaaang!!! ik verlang naar een beetje warmte en de zon for real!
Anyway ik heb de afgelopen weken echt zoveel meegemaakt en gedaan en heb het hier super naar me zin.
Het is fijn dat ik nu zo'n beetje weet waar alles is en hoe ik er moet komen want de eerste weken rijden was echt een ramp haha.
Inmiddels ben ik hier al aardig aan het inburgeren en ook neem ik een aantal amerikaanse gewoontes over. Bijv. door de drive in pinautomaat (wat ook gewoon echt heel handig is nl vooral als het koud is ;]
En ook het hele "hi, how are you im good how are you" gebeuren gaat minder moeizaam lol aangezien ik de eerste weken niet echt wist hoe ik moest reageren en dan maar antwoorde met great of gewoon voorbij liep of gewoon bam vragen wat je moet vragen als je iets nodig bent.

Om het weekend ben ik Washington Dc ingegaan, samen met vrienden die ik hier al heb leren kennen en van de oriëntatie in new york wat overigens super leuk is dat je zo dicht bij elkaar woont.
Jullie hebben wel aardig wat foto's voorbij zien komen denk ik, tis echt een leuke stad.
Wat echt super cool is zijn de gratis musea's en dan zijn het niet van die flut musea's waar niks te beleven is maar het zijn enorme gebouwen met heel veel leuke leerzame onderwerpen.
2 weekende geleden was ik ook in Dc en heb ik onder andere het Lincoln memorial gezien, de plek waar Martin Luther King zijn speech hield (na lang zoeken en vele blonde momenten) het korean en world war 2 memorial en nog een aantal andere belangrijke dingen.
Diezelfde zondag ben ik naar Great Falls gereden 10 minuten hier vandaan, dat is een park met allemaal watervallen echt super mooi. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, google potomac river/great falls park.

Ook heb ik me eerste "cluster meeting" gehad een aantal weken geleden.
Deze ging over het betalen van belasting en gelde niet voor mij dus ik en de andere nederlandse au pair waren aardig druk met het bespreken van onze plannen dit jaar haha

Ik ben trouwens net terug van een weekend in Baltimore, wow wat is dat een gave stad zeg en wat mooi!!! zal nog wel veel mooier zijn in de Lente maar wat heb ik genoten. We hadden echt een super chille kamer op de 35ste verdieping (hotel had 37 verdiepingen) dus je kan wel raden wat voor super uitzicht over de stad ik had.
Ondanks de kou echt leuk gehad, we zijn naar een science centre geweest waar je allemaal gave proefjes enzo kon doen dus heb me daar een goede 4 uur vermaakt. Ook het national aquarium is een echte aanrader, met allemaal bijzondere vissen van over de hele wereld.
Natuurlijk ook gewoon lekker rondgelopen in de stad zelf, en nog naar een uitzichtpunt geklommen boven op een grote heuvel en vanaf daar kon je de hele haven van Baltimore zien.

Rachel heeft trouwens super veel geluk want door het koude weer hoeft ze amper naar school en dus doen we allemaal leuke dingen op de dagen dat zij vrij is. Morgen is het Presidents Day hier ik weet niet precies wat het inhoud of wat er te doen is maar we zullen het zien alhoewel ik denk dat het niet heel speciaal is zijn wel de meeste mensen hier vrij.

Woensdag start ik trouwens met school, best zin in. Ik heb me aangemeld voor Spaans haha dus iedere woensdag 2 avonden in de week ga ik naar school voor spaans. Het is de bedoeling dat ik hier in dit jaar 6 credits haal of 80 uur kwa school. Je kan je inschrijven voor lessen in het Spring semester die nu net is gestart en Summer Fall en Winter semester.
Aangezien ik voor spaans 2.2 credits krijg hoef ik de rest van het jaar nog maar 3.5. Ja geloof me school hier is een hele opgave want zo makkelijk is het niet om alles uit te zoeken.
Maja woensdag spaans dus we zullen het zien :)

Maris, esmee en danielle ik kan niet wachten tot jullie hier zijn in Mei dat gaat echt super gaaf worden en ik heb gewoon weer zin om jullie te zien. Mis me eigen vriendinnen wel hoor!!! Tis niet alleen maar lang leven de lol hier dat realizeer ik me ook op sommige dagen. Maar al met al een super ervaring dit en zeker 1 om nooit te vergeten.

Ik ga nu lekker naar bed, tot de volgende blog.

Adios Amigo's

  • 17 Februari 2014 - 10:07

    Janneke:

    Heej Carina!

    Superleuk om je blog te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt! Hoe is het eten daar, ben je de hamburgers al zat? ;) Veel plezier de komende tijd en succes met het aanmoedigen van de komst van de lente! :)

    Groetjes,
    Janneke

  • 17 Februari 2014 - 12:30

    Esmée:

    Hee meis.
    Super leuk om te lezen hoe t met je gaat. En ben ook trots op je.
    Maak er een onvergetelijke tijd van.
    Kzie jou snel weer:D
    xx esmèe

  • 17 Februari 2014 - 15:11

    Minke:

    Hey Carina,

    Wat leuk om alweer een verslagje van je te lezen.:)
    Mooi dat je toch het weekend weg kon.
    Ik geniet van je mooie foto's en verslagen en hoop dat er nog vele zullen komen.
    Maar e..... Spaans? Wat ben je van plan????

    Liefs Minke

  • 17 Februari 2014 - 16:41

    Winnie:

    hè meisje..
    mooi verslagje
    fijn dat het zo goed met je gaat
    je hebt het erg na de zin hè? gelukkig maar....
    knuffels van moekie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Potomac

Carina

Mijn Reisdagboek over het wonen en werken als Au pair in Amerika :)

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 2336
Totaal aantal bezoekers 5026

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 05 Januari 2015

Au pair in the USA!

Landen bezocht: