New York/ Eerste week bij de familie - Reisverslag uit Potomac, Verenigde Staten van Carina Koelmans - WaarBenJij.nu New York/ Eerste week bij de familie - Reisverslag uit Potomac, Verenigde Staten van Carina Koelmans - WaarBenJij.nu

New York/ Eerste week bij de familie

Blijf op de hoogte en volg Carina

20 Januari 2014 | Verenigde Staten, Potomac

Hallo luitjes in het warme Nederland!!

Vandaag ben ik alweer 3 weken in het mooie maar koude Amerika.
We beginnen op 27 december 2013 de dag van vertrek, super vroeg het bedje uit en op naar Schiphol samen met paps mams en broer.
Me oom tante en twee nichten kwamen ook naar Schiphol om mij uit te zwaaien. Ook een super leuk uitzwaai filmpje van me dinnetje Mariska wat overigens een hele leuke verassing was!
Na 8,5-9 uur in het vliegtuig te hebben gezeten en multiple films later haha kwamen we aan op Newark vliegveld.
Daar stond een super schattig oud vrouwtje te wachten om ons mee te nemen naar het busje die ons naar ons hotel zou brengen.
De oriëntatie was gezellig maar duurde ook wat lang dus kon niet wachten naar het gastgezin te gaan.
De vierde dag gingen we richting ons gezin en met een aantal andere meiden in de trein richting Washington wat heel gezellig was!! Aangekomen op het station was iedereen heel zenuwachtig en werd iedereen heel lief ontvangen. Mijn host dad en de dochter kwamen aanlopen met een zelfgemaakt `sign`met mijn naam enzo erop echt super cute!!

De volgende dag was het oud&nieuw waar ik super veel zin in had want ik dacht oh dat word echt super vet, flinke tegenvaller dus om te ontdekken dat oud&nieuw hier amper gevierd word en ik dus al voor 12 uur op bed lag zonder vuurwerk of wat dan ook te hebben gezien hahaha.
Nouja op naar 4th of july wat hier helemaal geweldig schijnt te zijn met super veel vuurwerk en feest.

De eerste week was best awkward om in iemand anders zijn huis te zijn en de koelkast op te trekken enzo dus ze vroegen vaak wat ik wou eten. Langzaamaan ging ik me steeds meer thuisvoelen en liep ik vrolijk de keuken in om de ENORME koelkast eens op te trekken en is even te inspecteren wat er allemaal in lag om te eten. de eerste weken tot aan nu heb ik het goed naar me zin gehad en gaat het steeds beter en voel ik me meer en meer thuis. Zo heb ik een aantal super leuke meiden leren kennen waar we vaak wat mee gaan drinken of mee ga shoppen dat soort dingen dus is allemaal toppie.
ook ben ik al in drie keer in Washington geweest en flink wat dingen bekenen waaronder het air en space museum zie fotos facebook was echt nice! en het natural history museum wat ook super vet was. (heerlijk die gratis museums)
Tis echt een super relaxte stad en vind het heerlijk om er in het weekend naartoe te gaan.

Het auto rijden hier vond ik in het begin zo spannend omdat de regels best behoorlijk anders zijn. Zo mag je bijvoorbeeld rechtaf door het rode stoplicht en mag je hier niet harder dan ongeveer 95 op de snelweg, beetje jammer weer.
En niet te vergeten die enorme slee waar ik vaak in rij om met de kids weg te gaan, die trouwens super makkelijk is om in te rijden en ik meer moeite had met de wat kleinere sedan haha raar maar waar.
Verder ben ik al een aantal keer flink verdwaald en dan ook nog is je telefoon dood en geen oplader en dan maar bij een bejaardenhuis de weg terug vragen. Ach het hoort erbij zullen we maar zeggen haha.
Ik betrapte mezelf er van de week zelfs op dat ik de muziek hard had opstaan en dan ik keihard aan het meebleren was dus ik voel me duidelijk steeds meer thuis :]

Hmm verder heb ik niet zoveel meer te vertellen, fotos zal ik waarschijnlijk vaker op facebook uploaden want ik snap daar verder nooit zoveel van.

Hoop dat alles goed gaat daar in dat kleine op het moment warmere landje aan de noordzee.

Byeee :)

  • 20 Januari 2014 - 21:19

    Daantje:

    Hee meid!

    Super leuk om te lezen hoe ontzettend leuk je het daar hebt, ik ga je ook zeker volgen hier en we komen snel jou kant op want je wordt nu al gemist in NL.
    hou je taai en we skypen snel!

    xx daantje

  • 20 Januari 2014 - 22:24

    Minke:

    Wat leuk om je verhaal te lezen. En wat een tegenvaller oud en nieuw op bed te vieren...:) haha.
    Op dit moment is het 1.4 graden in het hoge noorden dus niet meer warm, maar nog geen vorst. Dus voorlopig kunnen we nog niet schaatsen. Ik hoop dat het nog kan deze winter.
    Ik hoop nog regelmatig wat van je te lezen.

    groetjes van ons allemaal,

    liefs Minke

  • 20 Januari 2014 - 23:22

    Winnie:

    he meissie

    mooi verslag, hoop snel weer meer van jou te lezen....
    je bent wel vindingrijk zeg!!!
    zijn die oudjes in het bejaarden tehuis toch nog ergens goed voor... hahahaha

    kus en knuffel van je moedertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Potomac

Carina

Mijn Reisdagboek over het wonen en werken als Au pair in Amerika :)

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 5027

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 05 Januari 2015

Au pair in the USA!

Landen bezocht: